RIMA

بلاگ

نکات مهم و مقالات، همه چيز درباره مارکتينگ، وب ، سئو و ...

چرا سیستم مدیریت محتوای ریما برای طراحی وب سایت های ریسپانسیو انتخاب مناسبی است

1397/11/27 . ديدگاه ها : 0

برای مشاهده صفحات وب، سیستم های دستکتاپ تنها گزینه انتخابی بازدیدکنندگان نیستند بلکه امروزه مردم برای جستجوی اطلاعات در دنیای مجازی از انواع متنوعی از دستگاه ها استفاده میکنند.این مسئله باعث شده است تا طراحان وب سایت برای نمایش صحیح وب سایت های خود مجبور به استفاده از تکنیک ها خاص شوند که در اصطلاح به آنها تکنیک های طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا گفته میشود. طراحی ریسپانسیو و پشتیبانی از پلتفرم های مختلف یک "الزام" محسوب میشود.طراحی ریسپانسیو همانطور که اشاره شد مجموعه از تکنیک هاست که چیدمان های صفحات در دستگاه ها و پلت فرم های مختلف و محیط مرورگر کاربر را مد نظر قرار میدهد و وب سایت را متناسب با آنها نمایش میدهد.اینگونه طراحی ها فارغ از اندازه صفحه نمایش در بازدید از سایت یک تجربه مطلوب و دلنشین را به بازدید کننده انتقال میدهد.
این تجربه مطلوب و دلنشین غالبا شامل چنیش منوها و محتوای صفحات ، آسان بودن خواندن مطالب و مشاهده درست سایت از طریق دستگاه های مختلف می باشد.
سیستم مدیریت محتوای ریما یک سیستم قدرتمند مبتنی بر ASP.NET است و با استفاده از آن میتوان طیف وسیعی از وب سایت های پویایی که نیازمند سازگاری با دستگاه های مختلف هستند را پیاده سازی کرد بنحویکه یک حس خوب و دلپذیر در اختیار بازدید کننده سایت قرار بگیرد. با استفاده از امکان طراحی ریسپانسیو در این سیستم ، سایت شما قادر خواهد بود تا خودش را با طیف متنوعی از اندازه ها و ابزارها سازگار کند و به سادگی از نسخه دسکتاپ به نسخه موبایل یا هر دستگاه دیگری تبدیل شود.

برخی از مهمترین امکانات سیستم مدیریت محوای ریما برای طراحی وب سایت های ریسپانسیو

مشاهده پیشنمایش سایت بصورت برخط در اندازه ها مختلف

درصورت استفاده از قابلیت توسعه سایت برای دستگاه های موبایل ، گرینه پیشنمایش سایت برای موبایل در اختیار شما قرار میگیرد و مدیران محتوا یا ناشران میتوانند نحوه دیده شدن سایت در دستگاه های مختلف و در اندازه های متفاوت را بصورت پیشنمایش مشاهده کنند.این امکان باعث صرفه جویی بسیار در زمان صرف شده میشود و این امکان را فراهم میکند تا محتوای تولید شده بلافاصله براساس نیازمندی های تعریف شده باز طراحی،بازچینش و اصلاح شود.

ایجاد چیدمانهای دلخواه موبایل

در ریما توسعه دهنده علاوه بر طراحی ریسپانسیو ، کنترل کاملی بر روی چینش صفحه در سمت سرور دارد.چینش های خاص درنظر گرفته برای نمایه های یک دستگاه خاص باعث میشود تا صفحات صرفا حاوی محتوایی باشند که لازم هستند و در نتیجه باعث کاهش زمان دانلود صفحه میشوند.

تغییر اندازه خودکار تصاویر

یکی دیگر از امکانات مهم تعبیه شده در سیستم مدیریت محتوای ریما برای سایت های موبایل دوست ، تغییر اندازه خودکار تصاویر کوچک بر روی صفحه با توجه به دستگاه و اندازه رزولوشن تصویر بازدیدکننده است که باعث میشود زمان بارگذاری سایت کاهش پیدا کند.درواقع با در اخیتار داشتن این قابلیت شما نیازی به تغییر اندازه تصاویر بصورت دستی ندارید.

پشتیبانی از همه مرورگرها

وب سایت های طراحی شده بصورت ریسپانسیو در ریما کاملا با موتورهای جستجو سازگار هستند.همه ما میدانیم که هرچه سایت بیشتر با موتورهای جستجو سازگارتر باشد امکان دیده شدن سایت در بستر اینترنت بیشتر میشود.وب سایت هایی که بر بستر پلتفرم ریما توسعه داده میشوند از همه مرورگرها و قابلیت دیده شدن (Visibility) پشتیبانی میکنند و درنتیجه باعث هدایت ترافیک بیشتری به سایت میشوند که این نیز به نوبه خود باعث بازگشت سرمایه میشود.

تشخیص پیشرفته دستگاه ها

این قابلیت توسعه وب سایت های موبایل دوست با کارایی بالا را برای توسعه دهندگان بسیار ساده میکند و در واقع با استفاده از داده های 51degree و داده های دستگاه های تلفن همراه وب سایت شما بصورت اتوماتیک دستگاهی که توسط بازدید کننده سایت مورد استفاده قرار گرفته است را تشخیص میدهد. میزیت اینکار اینجاست که ما میتوانیم تجربه کاربری مطلوب را بر روی دستگاه های خاص دراختیار بازدید کنندگان سایت قراردهیم.



علاوه بر موارد ذکر شده که همگی در سیستم مدیریت محتوای ریما تعبیه شده اند توسعه دهنده میتواند از هرنوع ابزار دلخواه خودش نیز برای پیاده سازی وی سایت های ریسپانسیو استفاده کند.مثلا میتواند از کتابخانه Bootstrap یا ...  برای این منظور استفاده کند.


درمجوع میتوان گفت طراحی ریسپانسیو در سیستم مدیریت محتوای ریما مزایای زیادی را در اختیار مشتریان و کسانی که مارا بعنوان مجری ایده ای فضای مجازی خود انتخاب کرده اند ، قرار میدهد.

اين مقاله را به اشتراک بگذاريد :

دیدگاه ها در حال حاضر هیچ دیدگاهی برای پست وبلاگ وجود ندارد.
Security code